Pierre Kóstolgat

Cézár és a füstölt szardínia

2022. november 18. VPierre


Van ez a Cézár szindróma, én hívom így, vagyis a Cézár saláta totális semmibevétele. Hálásnak tűnő fogás, az egész világ ismeri, majdnem olyan, mint a pizza, vagy a klubszendvics, de történetesen a Cézárt nagyon kevés helyen készítik szakszerűen, legalább is ez a magyarországi tapasztalatom. Alibi cucc, mintha a fogyasztó nem tudná, hogy mi fán is terem ez az amúgy pofon egyszerű készítmény, ezért aztán bármit elé tolhatnak ezen a címen.

fustolt_szardinia_doboz.jpg

 

fustolt_nyitva.jpg

Pedig nem nagy szám: friss római saláta levelek, pirított kenyér kockák, majonézszerű öntet, parmezán forgács, meg a különböző feltétek, mint csirke, rák, lazac, és jelen esetben az egyik legjobb minőségű füstölt szardínia.

 nyersanyago_a_fustolthoz.jpg

Emiatt elhagytam a parmezán forgácsot, viszont adtam hozzá, olajbogyót, szárított paradicsomot, meg azt a lila kunkorodó saláta levelet, aminek nem tudom a nevét, de viszont nagyon mutatós, valamilyen kesernyés endívia, vagy radicchio fajta, ezért csak módjával adagoltam.

cezar_kozeli.jpg 

A legjobb kovászos kenyeret pirítottam olivában, és egy buggyantott tojást is helyeztem a levelekre, és erre jött az öntet, amit az egyszerűség kedvéért nevezek majonéznek, szóval valami olyasmi, de van benne szardella, ami ez esetben a szardíniával jól elegyedik.

cezar_nagyon_kozeli.jpg

Narancshéjat is szórtam rá, mert olyan kedvem volt. Meg kapri gyümölcsöt. Nem sok baja van.

 A vitello tonnato szinte minden egyszerűbb olasz étteremben trattoriában kapható.

Egyfelől van a tonhal alapú krém, amiben a tonhalon kívül van kapri bogyó, kemény tojás sárgája, oliva olaj, szardella, lényegében ennyi.

ton_konzerv_kicsi_doboz.jpg

Alapfeltétel, hogy jó minőségű tonhal derékból, vagy más szintén minőségi tonhal konzervből készüljön.

ton_nyitva.jpg

Én akkor szeretem, ha sűrű, majonézszerű a tonhal krém, határozott tonhalas jegyekkel, szóval nem érdemes megspórolni a tonhalat, ahogy számos étteremben előfordul, azt hiszem, tejszínt tesznek hozzá, ettől lehet, hogy krémesebbnek tűnik, de mindez a halas íz rovására megy.

szuz_felvagva.jpg

Jelen esetben én nem a borjú szüzes változatot, vagyis az eredetit készítettem, egyszerűn azon oknál fogva, hogy nem tellett borjúra, és vettem a bátorságot, hogy rozéra sült sertés szűzből készítsem. Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy gyakran találkoztam tudatos hamisítással, amikor nem közlik, hogy borjú helyett mit használtak, még az a jobbik eset, amikor szárazon érlelt sertés lapockából, nevezett coppa-ból készül, bár ekkor is kötelesek tájékoztatni a fogyasztót. Én most megteszem: egyben sült kívülről erősen borsozott szüzet használtam, amit a sütés után lefagyasztottam, majd félig felengedve a fagyos állagából vékony szeletekre vágtam.

szuz_talalva_1.jpg

Ezt a rózsaszín, vaj puha sonkaszerű húst friss, zsenge római salátalevél alapra helyeztem, erre jött a tonhalkrém, és kapri bogyó, kapri gyümölcs, szárított paradicsom.

 szuz_kozeli_talalva.jpg

 

Az egyik legjobb makréla konzervre tettem szert: a gyönyörűen szilárd darabokat, sűrű textúra jellemzi.

 makrela_doboz_egyben.jpg

Organikus oliva olajban tartósítják. Gondoltam ez a minőség megérdemel valami komplexebb, mindazonáltal egyszerű, praktikus és laktató kompozíciót.

makrela_nyitva.jpg

A sült krumpli minden ízlést képes kielégíteni, talán az egyik legelfogadottabb és valódi közszeretetnek örvendő fogás.

sult_krumpli.jpg

Egymagában is helytáll, köretként is népszerű. A buggyantott tojás megfolyt sárgája, ha összeér a sült krumplival, ott kő kövön nem marad, örömteli zokogás kíséri, mert mi lehet jobb, mint a tojásos sült burgonya.

makrela_talalva_kozeli.jpg

Ebben a közegben nyert ügye van a makrélának. A brokkoli morzsa szórás már csak amolyan kötelező látványosság, még se maradjon zöld nélkül a cucc, bár mondjuk ez így leegyszerűsítése a dolgoknak, mert jó az a brokkoli, főleg, ahogy a tojással találkozik, de a hal is szereti.

makr_talalva_tag.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pierrekostolgat.blog.hu/api/trackback/id/tr517979832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BOAR 2022.11.20. 11:13:57

Anatómiailag hol található a tonhal "dereka"? :-)
Makréla ügyben érdemes kipróbálni a lidl sajátmárkás makrélakonzervjét, meglepően jó és töredékáron van a tonhalfutár termékihez képest.
Amúgy makrélában az orosz klasszikus a patkószeletekkel volt a non plus ultra, kár, hogy már nem lehet kapni.

VPierre 2022.11.20. 22:34:40

@BOAR: jó kérdés, ez az elnevezés anatómiailag nem helytálló, de használatos,valahol a legvastagabb része a halnak, gondolj egy szirénre, és annak a derekára :) nem próbáltam még a lidl makrélát, de megnézem. a tonhalfutár csak az egyik netes lehetőség, de jelenleg kínálat szempontból az egyik legjobb

sztrelec 2023.07.31. 12:22:43

Az Arbat-nàl nèzted?
süti beállítások módosítása